Alleen maar positieve vibes tijdens ALV
20 apr
2023

Het gebeurt niet vaak, wellicht zelfs te weinig, maar tijdens de Algemene Leden Vergadering over het jaar 2022 werd er onverwacht inbreuk gedaan op de agenda. Penningmeester Patrick van Vooren wilde net zijn 25e financiële jaarverslag toelichten en eventueel verdedigen toen vice-voorzitter Jan Tillemans hem het woord ontnam om twee benoemingen aan te kondigen.

25 jaar geleden nam Patrick het stokje over van Nico van Meeteren en het lukte hem om het (theoretische) verlies om te zetten in dekkende begrotingen waardoor het hem ieder jaar maar weer lukte om décharge verleend te krijgen voor zijn financiële beleid. Om alles in het gareel te houden vertoont Patrick af en toe wel wat Scrooge-neigingen, maar dat werkt wel. Verder verzorgt Patrick al jarenlang de inkoop van de consumpties, is hij een trainingsbeest die nooit te beroerd is om ook met minder getalenteerde spelers te trainen en bespaart hij verenigingskosten op administratief gebied. Buiten de bestuursvergaderingen om hebben het de secretaris en de vice-voorzitter behaagd om Patrick van Vooren te benoemen tot Lid van Verdienste. (Het zij gezegd dat Patrick zijn benoeming natuurlijk mede te danken heeft aan zijn rechterhand en toeverlaat, Rin Visser.)

Jan was nog niet klaar, want toen het applaus verstomde begon hij ook voorzitter Niek van Westen te prijzen. Niek was al eerder voorzitter in de periode van 1986 – 2003, een tijdvak van 17 jaar. In 2021 was hij, na enige aarzeling, bereid om de leegte op te vullen die Rob van den Bos wegens verhuizing naar Zeeland naliet. Niek organiseert de diverse interne toernooien en hij regelt de bezetting van de bardiensten, hetgeen niet altijd gemakkelijk gaat. Ook de nieuwe clubshirts voor senioren hebben we voor een belangrijk deel aan Niek te danken. En passant regelt hij, vaak om 5 voor 12, nog even wat dingen. En natuurlijk leidt hij de bestuursvergaderingen op zijn eigen directe wijze. Omdat e.e.a. een verrassing moest blijven voor de penningmeester en de voorzitter was het ook hier weer buiten de bestuursvergaderingen om dat het de secretaris en de vice-voorzitter hebben behaagd om Niek van Westen te benoemen tot Lid van Verdienste.
Na afloop van de ALV hebben de voorzitter en de penningmeester elkaars oorkonde mede ondertekend.

Tijdens de ALV waren er ook 2 jubilarissen, Henk van den Bosch, 40 jaar lid, verbleef in zijn buitenhuis in Frankrijk, maar Bas van Oers, 25 jaar lid, gaf acte de présence en kreeg een passende blijk van waardering van de voorzitter uitgereikt.