Colin Lodder clubkampioen 2e/3e klasse
2023

Twee poules van 5 spelers streden vandaag om de kampioenstitel. Organisator Niek van Westen had de speelsterkte over beide poules verdeeld, de 2 beste zouden via een finaleronde doorgaan.

Vorige jaar eindigde de finale in deze klasse in een debacle voor onze Niek, heel gemakkelijk en zelfs enigszins gênant. Om herhaling te voorkomen dirigeerde Niek de kampioen van 2022, Dirk van Vugt, naar de topklasse die a.s. vrijdag om de titel gaan strijden.

Poule A
In zijn eigen poule trof Niek: Michelle Nugteren, André Voskuijl, Dennis Dingemans en zijn teammaat Piet den Dikken. Alleen tegen André en Piet volstonden 3 games, de andere twee gaven iets meer tegenstand. Niek werd ongeslagen poulewinnaar.
Opmerkelijk was de tweede plaats van Michelle die het alleen tegen André niet moeilijk had. In totaal speelde Michelle 17 games met alleen een 3-2 nederlaag tegen Niek.
Piet startte goed met 2 zeges, maar moest zowel in Michelle als Niek zijn meerdere erkennen.
Dennis Dingemans redde zijn eigen eer door André in 3 games te verslaan en hem met lege handen te laten.

Poule B
De hoogst geplaatste speler was hier Colin Lodder die het zich elke partij niet makkelijk maakte. Tegen Piet de Graaff (geselecteerd door zijn winst in de 4e/5e klasse) en tegen Adino ging hij na 4 games door, van Rian van den Tempel verloor hij in de 4e game met 14-16. Jan Riske dwong hem een beslissende 5e game af, die Colin zeer nipt met 14-12 won en zich hiermee als 2e plaatste voor de finales.
In deze poule was het Rian die na 4 partijen ongeslagen naar de kruisfinale ging. 3e werd Jan Riske door winst Adino Bosch en Pieter, maar ook door zijn verlies van Rian en Colin.
Pieter verweerde zich uitstekend, liet zien waarom hij de titel in de 4e/5e klasse verdiende, maar kon slechts twee games in winst omzetten. Tegen Adino werd het 9-11, 3-11, 12-10 en 9-11.

Kruisfinales
Niek tegen Colin: 4-11, 11-7, 8-11 en 7-11 = 1-3
Michelle tegen Rian: 11-8, 11-9 en 11-4 = 3-0

Om de 3e en 4e plaats: Rian - Niek: 12-10, 11-8, 6-11 en 11-8 = 3-1

:
Het werd een spannende partij van Colin tegen Michelle, na 11-8 en 11-6 won Michelle met 7-11, maar Colin pakte de winst door de 4e game met 11-8 te winnen.

Einduitslag:

1e en clubkampioen 3e/4e klasse: Colin Lodder