Joas de Keizer prolongeert clubkampioenschap
14 dec
2023

De jeugdspelers van de TTV Papendrecht streden vanavond om de titel van clubkampioen 2023 bij de jeugd. Er waren iets minder deelnemers dan vorig jaar, maar strijden in een 6-kamp tegen alle anderen is het meest eerlijk.

1e ronde

In de eerste ronde spelen de meest getalenteerde spelers tegen de op papier beduidend mindere goden, dus de eerst geplaatste, Joas de Keizer, speelde tegen de laagst geplaatste, Damian den Hertog en zo verder: Timo Borsje (2) tegen Koen Dijk (5) en Jesse Hooglander (3) tegen Twan Verhoeven (4). Alle partijen konden in 3 games worden gespeeld, het werd hier een duidelijke 3 x 3-0.

2e ronde
Joas had het weer heel makkelijk tegen Koen (3-0) en Jesse moest één game aan Damian laten (3-1). De strijd tussen Timo en Twan was spannender: na een 4e game die Twan met 10-12 won, besliste Timo de partij daarna onverbiddelijk met 11-3.

3e ronde
Opnieuw rondde Joas zijn partij in 3 games af en gaf nu Twan het nakijken. Ook Koen had genoeg aan 3 games om Damian in het stof te laten bijten. De strijd tussen Timo en Jesse leek spannend te worden na 11-6 en 8-11, maar Timo herpakte zich en won daarna met 11-4 en 11-5.
Tussenstand na 3 partijen: Joas en Timo nog ongeslagen, Jesse heeft 2 zeges en Koen heeft 1 partij op zijn naam staan.

4e ronde
Joas kreeg van Jesse eindelijk iets meer tegenstand, maar 11-8, 11-9 en 11-6 was genoeg voor zijn 4e zege. Daarentegen kon Timo het nu ook iets gemakkelijk in 3 games afwerken tegen Koen: 11-5, 11-4 en 11-4, dus eveneens 4 zeges. De strijd tussen Twan en Koen werd wel zwaar bevochten, na 4 games moest de 5e game de beslissing brengen en dat werd een nipte 11-13 in het voordeel van Koen, die hiermee, net als Jesse, op 2 winstpartijen kwam, beiden moesten dus in de laatste ronde spelen om de 3e plaats.

Finales
De ruime winst van Twan op Damian was voor “zoete koek”, beiden eindigde resp. als 4e en 6e.
De strijd om de 3e plaats tussen Jesse en Koen werd na 13-11, 11-7 en 11-6 beëindigd in het voordeel van Jesse. En zoals het hoort: De finale tussen de nog ongeslagen no.’s 1 en 2, Joas en Timo werd een spannende partij. Alleen de 1e game kon Joas met overtuiging winnen (11-5), maar daarna volgde 3 games met nipt verschil: 9-11, 11-9 en 11-13 zodat winst in de beslissende 5e game de titel zou opleveren. En ook nu werd het uiterst spannend, na 10-9 speelde Joas het winnende punt en prolongeerde hij daarmee zijn titel van Clubkampioen bij de jeugd.

Eindstand
1e en clubkampioen: Joas de Keizer