Tafeltennisverenigingen uit de Drechtsteden (en omstreken) slaan de handen ineen!
09 jul
2024

Zaterdag 6 juli is bij TTV Dordrecht een gezamenlijke training voor de jeugd gehouden. De opkomst was best redelijk met een kleine 20 spelers uit Zwijndrecht, Hendrik Ido Ambacht, Papendrecht en Dordrecht.

Alle niveaus waren vertegenwoordigd, van beginners tot gevorderden en de trainers van meerdere verenigingen waren er om de training te leiden. De gezamenlijke training vloeide voort uit een overleg wat een aantal Drechstedelijke clubs en Gorinchem met medewerking van Saskia Meijer onlangs hebben gehouden. Daar werden de uitdagingen waar de verschillende clubs voor staan besproken, en er is toen afgesproken om de samenwerking op het gebied van training en het samenstellen van teams (denk hierbij aan de uitdaging om voldoende en gelijkwaardige spelers te vinden) te intensiveren.
De training van afgelopen zaterdag was een eerste aanzet hiertoe en zal zeker opvolging krijgen. Niet alleen wat de jeugd betreft maar zeker ook voor wat betreft de senioren.

Na afloop van de training hebben alle spelers en begeleiders genoten van wat snacks en patat, aangeboden door het bestuur van TTV Dordrecht. Dit was een leuke afsluiting van een geslaagde ochtend die letterlijk en figuurlijk naar meer smaakt.