Wisselende resultaten bij de Papendrechtse jeugd
26 sep
2010

Donderdagavond haalde Papendrecht 1 met Matthijs van Hoek, Lieron Viveen en Jeremy van de Graaff hard uit in de inhaalwedstrijd tegen SVN 2 uit Naaldwijk. Alle drie begonnen ze met een winstpartij, waarna Matthijs en Jeremy dubbelden tegen Mitchell Zwinkels en Jordy Mutsaers. De bezoekers wonnen het dubbel in vier games. Daarna ging de Papendrechtse jeugd onverdroten door en gaven geen enkele partij meer uit handen. Met hun hattricks en de 9-1 eindstand in het achterhoofd trad Papendrecht 1 de daaropvolgende zaterdag in Delft aan tegen DHC 1, dat eveneens een winst- en een verliespartij achter de rug had.

Jeremy opende de wedstrijd met een 11-7 verlies in de 5e game op Aniek Meesters, Lieron nam voor hem revanche door in de volgende partij Yuran Naijl Hossaini in 4 games te kloppen. Vervolgens diende Laurens Langeveld in 3 games Marius van Eck te feliciteren, maar wist hij samen met Jeremy door een winnend dubbel de tussenstand weer gelijk te trekken. In de 5e partij verloor Jeremy in 3 games van Yuran maar was het vervolgens Laurens die door zijn zege op Aniek de stand wederom gelijk trok: 3-3. De volgende 3 partijen vielen alle in het voordeel van het gastteam. Gelukkig wist Lieron in de slotpartij eveneens over Aniek te zegevieren en daarmee de schade te beperken tot een 6-4 nederlaag. Na 3 wedstrijden verkeert de jeugdselectie in de middenmoot van de promotieklasse B met één puntje meer als DHC 1.

Het 2e jeugdteam heeft het zwaar in de tweede klasse C en incasseerde inmiddels al drie dikke nederlagen. Zaterdagmiddag bezocht de selectie van Tavernie uit Nieuwland onze sportlocatie aan de Pieter Zeemanlaan. Kevin Nugteren, Falco Zoutewelle en Max Kornet verloren huneerste partij in resp. 3, 4 en 5 games. Het dubbel van Falco en Max werd moeizaam in 5 games gewonnen ten koste van Jan Meerkerk en Ricardo v.d. Berg, maar de bezoekers pakten daarna vier overwinningen. Pas na de 9e partij (5 games) tussen Max en Jan kon er weer een zwaar bevochten Papendrechts puntje op het wedstrijdformulier genoteerd worden. Ook de slotpartij van Kevin tegen Ricardo moest middels een 5e game beslecht worden, maar wederom was de laatste bal in het voordeel van de bezoekers. Resteert een 2-8 nederlaag en dienen de reserves in hun poule de rode lantaarn te dragen.

Papendrecht 3 doet het alleszins redelijk in de 3e klasse C. Zaterdag werd gelijkgespeeld in Hardinxveld-Giessendam tegen Drivers 2. Het zijn evenwel Seth Dijkstra (hattrick) en Eduard Burger (2x) die voor de punten moeten zorgen, versterking in dit team is hard nodig.