Ruime zege jeugdselectie
10 okt

Laurens Langeveld verliest de slotpartij
Zaterdagmiddag behaalde de jeugdselectie de derde zege van de najaarscompetitie. Thuis in de Kooy ontving Papendrecht 1 het Zwijndrechtse Shot 3. Laurens Langeveld begon gedecideerd met een 4-games zege op Jeroen van den Dool, waarna Jeremy van der Graaff in 5 games het onderspit delfde tegen Kevin van Asch. Matthijs van Hoek zette daarna de Papendrechters weer op voorsprong door in 3 games Erik Nieuwenhuijs het zwijgen op te leggen. Ook het dubbel van Matthijs met 4e teamspeler Lieron Viveen werd winnend afgesloten. In de partijen daarna handhaafde Matthijs zijn nog ongeslagen status, maar zag met name Kevin eerst nog geducht tegenstribbelen. Jeremy wist zijn nederlaag meer dan goed te maken door zowel Jeroen als Erik te verslaan, maar in beide partijen was daar wel een 5e game met minimaal verschil voor nodig. In de slotpartij probeerde Laurens zijn eerste hattrick in de promotieklasse te spelen (zie foto), maar na 6-11, 11-9, 12-10 en 4-11 was de druk in de vijfde game te groot en diende hij na de laatste 6-11 Erik te feliciteren, deze Shot-speler redde tenslotte de Zwijndrechtse eer. Met de 8-2 overwinning nestelt team 1 zich halverwege de competitie op een stevige plaats in de middenmoot.

De spelers van Papendrecht 4 reisden zaterdagmorgen naar Dordt om daar tegen het plaatselijke 5e jeugdteam een onbesliste 5-5 te spelen. Damian Ruts en Robin de Korver begonnen beiden met een zege, maar daarna werd Alex van Loon weggespeeld door een duidelijk sterkere Robin Staal. Damian en Robin speelden vervolgens met merkwaardige game-cijfers (2-11, 11-1, 10-12 en 9-11) een gewonnen dubbel, waarna Damian met een zege op Lukas van Blijderveen Papendrecht 4 op een 1-4 voorsprong bracht. Alex verloor van Kees van Werd en ook Robin was niet gelukkig in zijn partij tegen Robbie Staal, hij hield het lang vol, maar moest uiteindelijk in de vijfde game capituleren. Het vijfde Papendrechtse punt werd genoteerd nadat Alex in zijn slotpartij in 4 games Lukas verschalkte. De slotpartijen van Damian en Robin werden weliswaar verloren, maar in beide gevallen werd tot en met een vijfde game voor een goed resultaat geknokt. Samen met de Dordrecht 5 en FVT 4 staat dit Papendrechts team alleszins redelijk in de middenmoot van de 4e klasse.

De pupillen van Papendrecht 6 dienden in Hardinxveld-Giessendam tegen Drivers 6 aan te treden. Inzet was om de onderste plaats over te dragen aan het gastteam, maar daarin slaagde team 6 niet. Voor Aron Labee is het nog steeds wennen aan zowel balvaardigheid als competitiespanning, telkens zich hij dicht bij gamewinst, maar blijft het dubbeltje nog even op de verkeerde kant vallen. Koen Kornet was erg blij met zijn hattrick, zijn dubbel met Lennard van Hal ging echter naar Drivers 6. Lennard kwam tot een overwinning, in de slotpartij wist hij te winnen van Rick van Reeuwijk in 4 games en na een laatste spannende 10-12 game werd een 6-4 uitslag op het wedstrijdformulier genoteerd. Team 6 heeft weliswaar hetzelfde aantal punten als Drivers 6, maar op onderling resultaat zullen de Papendrechtse pupillen toch nog even de rode lantaarn moeten blijven dragen.