Een letterlijk nipte overwinning voor Papendrecht 2
24 okt

Willem-Jan Lindhout
De vrije competitieweek werd vrijdagavond benut door Papendrecht 2 en Xerxes 2, door nu de eerder uitgestelde wedstrijd te spelen. Willem-Jan Lindhout deed de aftrap tegen de eerste van de 3 Rotterdammers met een Chinese afkomst, Charlie Tang, en al in de openingspartij moest er een 5e game aan te pas komen. Het was tijdens deze game dat onze gewaardeerde voorzitter als gepassioneerd toeschouwer twee achtereenvolgende malen per abuis luid applaudisseerde voor een kant- en voor een netbal waarbij het punt in het voordeel van de bezoeker viel. En vervolgens werd deze partij ook nog eens met 10-12 verloren. Patrick van Vooren zette de stand weer gelijk door Alex Ho in 4 games te verslaan en Bas van Oers bracht de thuisploeg op voorsprong door een 3-pitter tegen Kiny Chow.

Willem-Jan Lindhout en Bas van Oers
Het dubbel van Willem-Jan met Bas tegen Ho en Tang werd met nipte cijfers verloren (6-11, 11-9, 11-13 en 9-11).

Patrick beet daarna in het stof tegen Charlie, hij verloor weliswaar in drieën, maar de cijfers 9-11, 9-11 en 12-14 spreken boekdelen. Ook Willem-Jan speelde daarna games met minimale verschillen: Na 12-10, 11-9, 14-16 en 9-11 zag óf Willem-Jan het licht óf bij Kiny ging juist het licht uit, want met 11-4 bracht de Papendrechter de stand op 3-3. Met 2 vingers in de neus pakte Bas vervolgens Alex in 3 games waarna Patrick maar weer eens een partij in vijf games afwerkte. Helaas was het laatste puntje voor Kiny, die hiermee z'n enige zege pakte.

Patrick van Vooren
Het laatste persoonlijk duel van Bas werd een thriller. Voor het eerst had Bas zijn Evelien meegenomen en uiteraard wilde de nog steeds ongeslagen Bas haar imponeren. Maar Charlie wenstte zich niet zonder slag of stoot over te geven, nee, zijn uitdaging was om Bas van zijn 100% status af te helpen. Het werd 9-11, 14-12, 11-4 en 11-9 en de vijfde game liep al naar 6-10 in het voordeel van de Rotterdammer.

Onder de priemende ogen van de vele toeschouwers, inclusief de blauwe van zijn Evelien, presteerde Bas vervolgens het schier onmogelijke en speelde 6 achtereenvolgende winnende ballen. Aan Willem-Jan de opdracht om de slotpartij op zijn naam te zetten en gedecideerd liet hij Alex deze avond met lege handen. Al met al kan gesteld worden dat de 6-4 zege een letterlijk nipte overwinning was.

Bas van Oers