Pluim voor organisatie ELAR-toernooi in Meerkerk
27 okt
2010

Hierbij een verslag over het ELARtoernooi in Meerkerk op 23 oktober 2010.  Van de TTV Papendrecht deden er 2 personen mee, 1 bij de senioren en 1 bij de jeugd, hoewel ik, Raymond v.d. Linden, daar pas bij de finale van Alex van Loon achter kwam.
Alex heeft een heel goed toeurnooi gespeeld. Alex was ingedeeld in de 3e klasse van de jeugd. Er waren bij de jeugd in totaal 4 klasse’s. Per voorronde werd bekeken tegen welke tegenstander je moest spelen, dit was dus niet van te voren bekend, maar gebeurde per loting. Hierbij werd bekeken hoe jij het deed. Als je veel won kreeg je sterkere tegenstanders. Verloor je een ronde dan kreeg je de volgende ronde een wat zwakkere tegenstander. Na elke ronde werd er dan een ranking gemaakt per klasse. Hier stond dan hoeveel punten je had en hoeveel weerstand-punten je kreeg. Alex heeft 8 voorrondes gespeeld, voordat hij zich plaatste voor de halve finale. Wat ik hoorde van zijn ouders, dat de halve finale heel spannend was die Alex nipt heeft gewonnen. De finale heb ik gezien en was heel spannend. Alex won de eerste set en verloor de twee volgende. De vierde set kwam hij van een grote achterstand terug en wist hij nipt te winnen. Ook de vijfde set was spannend waar Alex eerst ver voorkwam, maar de tegenstander gaf niet op en kwam terug tot 10-10. Met een goede service van Alex en een fout service van de tegenstander werd het uiteindelijk 12-10 voor Alex. Alex heeft dus gewonnen in zijn klasse. Alex Gefeliciteerd met je behaalde resultaat.

Alex van Loon winnaar 3e klasse
Bij de senioren waren er 5 klasse’s. Zelf werd ik ingedeeld in de 4e klasse.  Begon goed met een 3-1 overwinning. Daarna verloor ik nipt met 3-2. De volgende 3 partijen won ik met 3-0. Hierdoor kreeg ik een hele sterke tegenstander die ik dan ook kansloos verloor met 0-3. De laatste voorronde won ik gelukking makkelijk met 3-0, waardoor ik mij voor de halve finale plaatste. Hier leed ik echter mijn grootste nederlaag ooit, setstanden waren 0-11, 2-11 en 6-11. Hoewel het elke set beter ging, had ik totaal geen vat op het spel van mijn tegenstander (zijspin). Hopenlijk kan ik dat nog eens leren hoe ik daar tegen moet spelen. Echter de tegenstander voor hem in de finale deed het iets beter, maar was ook kansloos. Verloor dus de halve finale van de latere winnaar. Toch ben ik tevreden naar huis gegaan met de behaalde resultaat.
Graag wil ik van deze kant reclame maken voor dit toernooi. Hoewel het een nieuwe opzet is en het voor de mensen in het begin moeilijk te begrijpen, werd het een leuk toernooi. Na elke ronde was het dringen bij de borden om te kijken waar je stond qua punten en weerstand (handicap). Je speelt op hoger niveau als je blijft winnen en op lager niveau als je wat verliest. Zo blijft het toernooi voor iedereen interessant. Zou graag volgend jaar meer clubgenoten zien bij dit toernooi, zowel jeugd als senioren. De toernooileiding heeft aangegeven dat er volgend jaar weer een toernooi in Meerkerk zal zijn. Dus hopelijk tot ziens volgend jaar.

Raymond van der Linden