Gelijkspel is te weinig voor jeugdselectie

6e hattrick voor Matthijs van Hoek
Zaterdagmiddag speelde Papendrecht 1 thuis in De Kooy de revanche tegen DHC 1 uit Delft. Hoewel de jeugdselectie zich middels een 5-5 revancheerde van een eerdere 6-4 nederlaag, lijkt het erop dat er zaterdag toch meer uit te halen was. Matthijs van Hoek valt in ieder geval niets te verwijten, voor de 6e maal liet hij een hattrick op het wedstrijdformulier noteren. Alleen tegen Anniek Meesters diende er een 4e game aan te pas komen. Ook Lieron Viveen speelde goed, na 2 winstpartijen delfde hij alleen tegen Marius van Eck het onderspit: na 9-11, 12-10 en 12-14 doofde het vlammetje bij Lieron en verscheen er een teleurstellende 5-11. Samen met Matthijs zag Lieron eerder al het dubbel met zeer nipte cijfers naar de Delftenaren gaan: 12-14, 9-11, 12-10 en 9-11. Dat de uitslag bij 5-5 bleef steken was derhalve tot zijn eigen verdriet te wijten aan Laurens Langeveld. Het verlies tegen Marius was acceptabel, dat kan Lieron beamen en de partij tegen Aniek Meesters liep gewoon uiterst ongelukkig. Na een spannende 15-17 volgde 11-7, 12-10 en 10-12. Ook de beslissende 5e game werd beëindigd in een minimaal verschil: 12-14, evenwel in het voordeel van de Delftse schone. En als je na twee verliespartijen ook nog het slotduel onder de priemende ogen van de gehele zaal dient te spelen dien je onverschrokken te zijn. Het was evenwel Yuran Naijl Hossaini die aan het eind van de 3e game het winnende punt wist te slaan en Laurens daarmee met lege handen liet.

De jeugd van Papendrecht 2 kwam zaterdagmorgen met een onverwachte 4-6 overwinning terug uit Nieuwpoort. Het in de 2e klasse C hoger genoteerde Tavernie 1 constateerde dat Bas Hardenberg op het oorlogspad was. Eerst deklasseerde hij Matthijs Kortlever met een overtuigende 3-11 in de 4e game, vervolgens ging Matthijs Willemse er in 4 games aan en tenslotte was het nog eens de dikke 3-11 in de 3e game tegen Jens Baars die de hattrick van Bas bekrachtigde. Jammer dat zijn dubbel met Max Kornet in 5-en tekort schoot. Max wist alleen in de openingspartij tegen Jens te zegevieren, de andere 2 partijen verloor hij in 4 games. Kevin Nugteren had al gewonnen van Willemse en van Baars tot hij met 11-8, 11-9 en 11-9 stuitte op Kortlever. Na een paar zeer matige uitslagen begin dit seizoen, lijkt het gepromoveerde team zich de laatste weken wat meer thuis te voelen in de voor haar zware 2e klasse.

Vincent Kalkman
Ook de spelers van Papendrecht 5 dienen elke wedstrijd opnieuw tot het uiterste te gaan om niet met grote cijfers te verliezen. Zaterdagmiddag ontving het team het hoger genoteerde Dordrecht 6 en zoals zo vaak in de lagere klassen, ook nu zit er bij de tegenstanders weer een speler die in zijn eentje goed is voor 3 punten. Dordtenaar Mark de Geus kende tot zaterdag pas 3 verliespunten en omdat hij ook in Papendrecht niet op zijn hoge winstpercentage wenste in te teren won hij alles in 3 games. Voor Papendrechter Menno van Nugteren bleven er derhalve nog twee winstkansen over. De eerste te overwinnen hobbel bleek maar een heel kleintje, na 11-8 werd Ricardo Blankenstijn vervolgens met tweemaal 11-1 op z’n zachtst gezegd vernederd. De tweede hobbel voor Menno werd de slotpartij tegen Mike Janssen. Na twee 11-7 en 7-11 games volgde er een 14-16 en een eveneens nipte 11-9. Na wat opbeurende woorden van Rob van den Bos kon Menno in de slotgame eindelijk wat ruimte scheppen en mede hierdoor toch nog een ruime 11-4 laten noteren. Gideon van Veen begon met een 5-game verliespartij tegen Mike waarna hij in 4 games zegevierde op Ricardo. Vincent Kalkman had al twee verliespartijen achter de rug toen hij tot slot aantrad tegen dezelfde Ricardo. Na twee nipte 11-9 en 12-10 games won Vincent gelukkig ook de 3e (11-7). Menno en Gideon verzorgden het dubbel, maar ook dit punt was voor de Dordtenaren, zodat er een mager 4-6 verlies op het wedstrijdformulier genoteerd werd.