Nog een zware klus voor de seniorenselectie

Papendrecht 11 kampioen
In de strijd om behoud van een plek in de promotieklasse dienden de senioren van Papendrecht 1 vrijdagavond thuis in de Kooy het tweede team van VVV te bestrijden. Waar eerder het seizoen in Leidschendam nog een verdienstelijke 5-5 mocht worden genoteerd kwam de seniorenselectie nu niet verder dan een 3-7 nederlaag. Jeffrey de Bosscher mocht de spits afbijten tegen Richard de Bruijckere, maar werd gedecideerd in 3 games weer naar de bank terug verwezen. Daarna speelde Eddy van Weelde tegen Rob d’Ancona games van 15-13, 5-11, 15-13, 8-11 om tenslotte met 11-9 te zegevieren. De partij van Richard Steenhuisen tegen Ernst Jan de Vries werd een kansloze missie evenals het dubbel van Eddy en Richard dat eveneens in drie games naar de bezoekers ging. In de 5e partij lukte het Eddy om door een zege op Richard de B. de stand weer op 2-3 te brengen, maar zowel Jeffrey als Richard S. verloren daarna hun tweede optreden. Eddy trof als laatste Ernst Jan en gesteld kan worden dat zowel het spel als de punten extreem heen en weer gingen. Eddy begon sterk met 11-4 en verloor daarna nipt met 11-13. Toen volgden twee games met de absurde cijfers 11-3 en 1-11, waarna Eddy het derde Papendrechtse punt middels een 11-6 alsnog wist binnen te halen. De slotpartij van beide Richards werd eveneens in 5 games gespeeld, maar ditmaal was de laatste klap voor VVV 2. Ook Jeffrey verloor zijn laatste partij, deed dat in 3 games, maar noteerde nog wel 2 games van 11-13 en 9-11. Vergeefs dus. Papendrecht 1 heeft nu één puntje meer dan Pecos 5 dat samen met FVT 3 in de degradatiezone verkeert.  Alleen een gelijkspel a.s. zaterdag in de directe confrontatie met Pecos 5 impliceert een langer verblijf in de hoofdklasse.

Papendrecht 2 deed dinsdag goede zaken in Pijnacker tegen de plaatselijke seniorenselectie. Deze runner-up in de 2e klasse deed een laatste gooi naar de koppositie, maar deze aanval werd door de Papendrechters met 4-6 afgeslagen. Bas van Oers (2x) verloor in deze voorlaatste wedstrijd wel zijn 100% score door toedoen van Jurriaan Bakker, Willem-Jan Lindhout scoorde eveneens tweemaal en beide bezoekers tekenden voor het gewonnen dubbel. Patrick van Vooren (1x) was goed voor het zesde wedstrijdpunt.  Team 2 kan vrijdagavond thuis in de Kooy het seizoen bekronen met een kampioenschap en promotie naar de 1e klasse. Uiteraard dient gewoon gewonnen te worden van Vriendenschaar 7 en dient concurrent Xerxes 2 geen optimaal resultaat te spelen.

Papendrecht 3 heeft het zo goed als zeker in de laatste 2 wedstrijden laten liggen. Na de 4-6 nederlaag tegen Scylla 2 werd vrijdagavond met liefst 2-8 verloren van Salamanders 4 die met dit resultaat meteen de koppositie in deze 2e klasse van Papendrecht 2 overnam. De Wateringse gasten hadden niet alleen de beschikking over een optimaal scorende Marcel Vollebregt, maar hadden ook nog eens Bas de Roest als invaller meegenomen en ook deze Bas wist alle Papendrechters te verschalken. De punten kwamen van Dinh Dao en Guido Houwing die beiden weliswaar van Patrick Mos wisten te zegevieren, maar in het dubbel niet aan de bak kwamen. Derde man Joop Joosten, stond erbij, keek ernaar en droop met lege handen weer af.

Ook Kees Kleijn naar de 6e klasse
Dinsdagavond kon het glas worden geheven voor Papendrecht 11. De senioren van het laagste team deden van zich spreken door het kampioenschap in de 7e klasse A te behalen. Voor aanvang van de wedstrijd tegen de directe concurrent DFC 4 was bekend dat een 5-5 resultaat voldoende zou zijn, maar duidelijk werd dat de Dordtse bezoekers zich niet zonder slag of stoot wensten over te geven. Erik Koele gaf in zijn openingspartij nog overduidelijk het goede voorbeeld, met 11-2, 11-4 en 11-5 maakte hij Erik Boogaard duidelijk wat de Papendrechtse bedoeling was. De net uit Oost Europa teruggekeerde Kees Kleijn stuitte daarna op Maurice de Wit, die in 3 games de stand weer gelijk zette. Een duidelijk nerveuze Joop Smit moest vervolgens in 3 games zijn meerdere erkennen in Jaap Terlouw. Toen Kees en Joop het dubbel met 10-12 in de 5e game aan de bezoekers moest laten en de stand op 1-3 kwam, werd er toch menige wenkbrauw gefronst, zeker door 4e man Tom Kalkman die vanaf de kant lijdzaam diende toe te kijken. Gelukkig wisten Kees en Erik door winstpartijen de spanning weer even weg te nemen, maar vervolgens diende ook Joop zijn meerdere te erkennen in Maurice, 3-4. Achteraf kan men zich afvragen of Kees het erom deed, want hij liet het in zijn partij tegen Jaap aankomen op een beslissende 5e game, die hij vervolgens met 11-2 won, 4-4 dus. Vervolgens de uitdaging voor Joop om zijn slotpartij te winnen en daarmee voor Papendrecht 11 het kampioenschap. Joop begon met 6-11 verlies tegen Leo, maar herstelde zich daarna en wist drie achtereenvolgende games winnend af te sluiten. Na de vele felicitaties die het team ten deel viel, was Erik tot slot niet meer geïnspireerd genoeg om Maurice diens hattrick te beletten, de 5-5 was immers voldoende om volgend seizoen in de 6e klasse te mogen aantreden.