Jeugdselectie wint van Trefpunt 1
2010

Een eerder op verzoek van Avanti 2 uitgestelde wedstrijd zou afgelopen donderdagavond ingehaald worden, maar tot teleurstelling van de gedupeerden, lieten de Hazerswoudenaren het donderdag op het laatste moment afweten…  Zaterdag herstelde de jeugdselectie zich van deze teleurstellende ervaring op een sportieve wijze. In Krimpen a/d IJssel  won Papendrecht 1 voor de tweede maal met 4-6 van Trefpunt 1. Waar eerder in het seizoen Matthijs Rietveld een hattrick scoorde, was het nu Wilfried van Zoest die al in de openingspartij met 11-9, 11-8 en 12-10 Matthijs van zijn ongeslagen status afhielp. Lieron Viveen zegevierde daarna in 4 games op Gerwin Offermans waarna Jeremy van der Graaff met 11-7, 12-10 en 11-7 het hoofd moest buigen voor Corné van der Ham. Matthijs en Lieron veroverden daarna moeizaam in 5 games het dubbel. Vervolgens kreeg Matthijs het even moeilijk tegen Gerwin, maar na 11-9 rechtte hij zijn rug en deponeerde hij een resolute 4-11. Na 2 toch nog nipte 9-11 games was het 2-3. In de volgende partij verzette Jeremy zich lang tegen Wilfried, maar diende hij de Krimpenaar na de 5e game toch te feliciteren. Ook Lieron slaagde er niet in zijn 2e partij te winnen, Corné was net ietsje beter. 4-3. De oplettende lezer die de uitslag las en kan rekenen, weet het dan al: alle drie de slotpartijen vielen in het voordeel van Papendrecht en dat gebeurde niet zonder slag of stoot, tweemaal een vierde game en Lieron moest er zelfs een vijfde game voor spelen, maar de 4-6 op het formulier was een mooie beloning voor de zware inspanningen.

Het tweede jeugdteam heeft het ’t hele seizoen al knap lastig in de 2e klasse C, van meet af aan draagt Papendrecht 2 de rode lantaarn in deze poule. Zaterdagmiddag thuis in de Kooy kwam de jeugdselectie van Sliedrecht Sport op bezoek. Eerder in het seizoen werd de uitwedstrijd nog met 6-4 verloren, zaterdag revancheerde team 2 zich met een 6-4 overwinning. Dat Sliedrecht met een invaller aantrad die met lege handen bleef doet weinig af aan dit eerherstel. Het heuglijke feit dat Papendrecht 2 nu met Sliedrecht stuivertje wisselt op de ranglijst is voor Kevin Nugteren (hattrick), Falco Zoutewelle (voor het eerst dit seizoen 2 zeges) en Max Kornet (1 zege) een kleine beloning voor het langzaam aan beter gaan spelen. Het dubbel van Max en Kevin dat met 11-5 in de 5e game winnend werd afgesloten is illustratief voor het doorzettingsvermogen van de spelers.

Petje af voor Eduard Burger en Seth Dijkstra. Al vroeg in het seizen kwam Papendrecht 3 onverwacht met slechts 2 spelers te staan en slechts driemaal kon een beroep op een invaller gedaan worden. Maar met z’n tweeën blijken beide jeugdspelers het toch aardig te redden in de 3e klasse. Zaterdag wist het duo in Alblasserdam de plaatselijke jeugdselectie heel verdienstelijk op een gelijkspel te houden. Zowel Eduard als Seth begon de wedstrijd met een nederlaag, maar direct daarna begon de opmars. Eerst werd het dubbel met 9-11 in de 5e game veroverd, daarna won zowel Seth als Eduard de resterende partijen. Seth dreigde in zijn slotpartij tegen Remco Schimmel nog even de boot in te gaan (11-8, 17-19 (!), 11-4 en 7-11), maar met een dikke 6-11 was het gelijke spel een feit.