Senioren 3 kampioen !!
28 nov
2010

De senioren van team 3 hadden het zeer slechte resultaat (2-8) van de thuiswedstrijd de vrijdag daarvoor tegen mede kampioenskandidaat Salamanders 4 nog in de benen, toen ze de maandag daarop alweer in Numansdorp moesten aantreden tegen het theoretisch al gedegradeerde Tavenu 2. Zonder mededogen voor de gastheren speelden Dinh Dao en Erik van Holten een hattrick en wonnen beiden het dubbel. En omdat Guido Houwing een puntje voor de eer aan Tavenu liet, werd een mooie 1-9 mee terug naar Papendrecht genomen en moest verder de gehele week worden afgewacht wat concurrent Salamanders 4 vrijdag thuis tegen Reflex 2 zou klaarspelen. Uiteindelijk was ook hier de uitslag verrassend, een 4-6 nederlaag impliceerde voor Papendrecht 2 tóch nog het kampioenschap in de 2e klasse B !

Zaterdagavond heeft de seniorenselectie het verblijf in de hoofdklasse weten te continueren. In Oegstgeest werd de slotwedstrijd van de najaarscompetitie met 3-7 gewonnen van Pecos 5 dat door deze nederlaag degradeert naar de 1e klasse. Richard Steenhuisen, Winnie van Rooy en Eddy van Weelde tekenden allen voor twee overwinningen. Waarschijnlijk ook tot hun eigen verrassing werd voor het eerst dit seizoen ook het dubbelpunt mee naar huis genomen. Richard en Eddy schreven derhalve geschiedenis…

Papendrecht 2 moest vrijdagavond thuis aan de bak tegen Vriendenschaar 7. Enerzijds hoopten de Gouwenaren de degradatiezone te ontstijgen, anderszijds moesten de gastheren optimaal presteren om een goed seizoen met het kampioenschap te kunnen bekronen. Maar net als Papendrecht 2 stond ook Xerxes 2 op 58 punten en als de Rotterdammers eveneens geen punten zouden morsen, zou op onderling resultaat Xerxes promoveren. De zenuwen speelden de Papendrechters duidelijk parten, zo begon Willem-Jan Lindhout de openingspartij tegen Wim Lindhorst met een game van 1-11, maar wist zich na ook nog een 5-11 te herstellen met games van 14-12 en 11-7. Toch ging de partij in de vijfde game uiteindelijk nog naar de bezoeker. Hanno van Sintmaartensdijk en Bas van Oers hadden het iets gemakkelijker tegen Theo Heerkens resp. Jan Landsmeer, althans daarna stond het 2-1. Bas en Hanno moesten daarna het dubbel laten aan Vriendenschaar en vervolgens ging ook Hanno er in 5 games aan tegen Lindhorst, 2-3 tussenstand. Zeer moeizaam, eveneens in 5 games, overwon Willem-Jan daarna Landsmeer maar moesten Bas en Hanno beiden hun partij uit handen geven en was het teleurstellend 3-5. Bas en Willem-Jan wonnen daarna weliswaar hun slotpartijen, maar de einduitslag 5-5 was ver van het beoogde resultaat. Een telefoontje naar Xerxes leverde het absurde nieuws dat ook de concurrent onverwacht een gelijkspel had gespeeld, maar zoals gezegd, op onderling resultaat met Papendrecht 2 met die uitslag toch het kampioenschap in de 2e klasse poule E had binnengehaald. Een bewijs te meer dat bij tafeltennis elk puntje telt….