Kersttoernooi senioren beregezellig !!!
21 dec

Piet noteert wel zéér aparte scores
Dit jaar geen oliebollentoernooi maar zowel voor de jeugd als voor de senioren werd er weer een ouderwets gezellig kersttoernooi georganiseerd. De dinsdag voor de kerst meldden de maximale 36 deelnemers zich bij organisator Piet den Dikken, althans… dat was de bedoeling. De uitermate winterse weersomstandigheden waren de oorzaak dat Colin Baldé harder nodig was om en nabij de spoorrails. Waar voor de anderen zeer alternatieve toernooiregels waren verzonnen werd er voor de topspelers dan maar een regulier poeltje van 5 gespeeld, nipt gewonnen door Eddie van Weelde, zie de eindstanden onderaan.

In de andere 5 poules speelden steeds 6 spelers tegen elkaar, dat betekent 15 wedstrijden per tafel en dat is wel veel om op één avond te spelen. Piet had daarom een tijdregel ingelast, men mocht maximaal 15 minuten proberen 3 gewonnen games te behalen. Na 14 minuten klonk er een heel apart waarschuwingssignaal *). Indien het niet lukte om een volledige partij te spelen had Piet een zeer ingenieuze manier om punten toe te kennen, zo kon er bijvoorbeeld zomaar een eindstand van 1¼ tegen 2¾ op de uitslagenlijst geschreven worden.

De punten waren deze avond eigenlijk niet echt belangrijk, opvallend was dat er zeer veel werd bijgepraat door leden die elkaar een lange tijd niet gezien hadden. Traditioneel werden er per poule wederom 3 prijzen verloot. Ina Wiekart, Erik Koele en Kevin Nugteren mochten via een speelkaart bepalen dat de no’s 2, 3 en 5 er deze kerst met de prijzen vandoor gingen.

*)Piet had thuis nog gezocht naar een luide bel, eentje zoals de kerstman altijd hanteert, maar niet te vinden natuurlijk. Als alternatief had Piet toen maar een deksel van een pan uit zijn keuken meegepikt, maar halverwege de avond zaten er al flinke deuken in die deksel. Naar verluid heeft Piet zijn vrouw met kerst een geheel nieuwe pannenset cadeau gedaan…

Aan Piet den Dikken een dikke pluim voor de organisatie van dit toernooi. Die tijdregel was een heel goed idee !

De eindstanden in de poule waren:

no. Poule A ptn        no. Poule B ptn       no. Poule C ptn
1 Eddie van Weelde 12       1 Hanno van Sintmaartensdijk 12¾       1 Rin Visser 13¾
2 Winnie van Rooy 11       2 Ruud Schoon 11¾       2 Jan Riske 11
3 Guido Houwing 6       3 Willem-Jan Lindhout 11½       3 André Voskuijl 10½