Lieron en Jeremy dubbelkampioenen jeugd 2011
13 jan
2011

Op donderdag 13 januari is het jeugd-dubbeltoernooi gespeeld. De oliebollen en de verdere lekkernijen zijn nog maar net van tafel of de calorieën kunnen al weer verbrand worden. Tevens is het voor de competitiespelers warmdraaien voor de start van de voorjaarcompetitie welke op 29 januari begint.

5 koppels hadden zich opgegeven. Alle schema’s en lijsten waren ingevuld en iedereen stond klaar om te starten. Plotseling kwam Robin de Korver aan, deze had zich niet opgegeven en wilde wel graag mee doen. Wat restte  was snel enkele leden bellen of ze mee wilden doen. Damien Ruts was bereid om te komen. Zo konden die beiden ook alvast oefenen op de dubbels, ze worden immers teamgenoten. Door dit extra koppel moesten alle lijsten aangepast worden en waren de koppels in de gelegenheid wat langer warm te spelen.

Er werd gespeeld in 1 poule van 6 koppels. Tevens kreeg elk koppel een handicap. Dit omdat de speelsterkte van de deelnemers varieerde van de 1e t/m de 5e klasse. Door deze handicap moesten de sterkere spelers geconcentreerd spelen om niet te verliezen. Omdat er op 3 tafels gespeeld werd hoefde niemand lang te wachten voordat ze konden spelen.
Vanaf het begin was iedereen fanatiek en geconcentreerd. Soms werd er gemopperd om dat de samenwerking nog niet liep of omdat de koppels elkaar verkeerd begrepen.

Na 4 van de 5 speelronden gingen 2 koppels omgeslagen aan kop. In de laatste ronde werd er tegen elkaar gespeeld. Wat de uitslag ook zou zijn, er komt dit jaar in ieder geval een nieuw koppel dat kampioen wordt. De afgelopen jaren werd het toernooi overheerst door Maarten Langeveld en Matthijs Rietveld. Zij waren echter de jeugdige leeftijd ontstegen en konden hun bokaal dus niet verdedigen.

1e: Lieron Viveen en Jeremy van der Graaff
2e Bas Hardenberg en Davey den Boer
3e Kevin Nugteren en Max Kornet
4e Robin de Korver en Damien Ruts
5e Michelle van der Spek en Laurens Langeveld
6e Gideon van Veen en Menno Nugteren.

Jongens en dame bedankt voor jullie inzet en enthousiasme. Succes in de competentie en wellicht tot juni tijdens de enkelspelkampioenschappen.
Zie ook de foto's in de rubriek FOTO'S

Namens de jeugdcommissie
Simon van Sintmaartensdijk.