Erik van Holten en Colin Baldé dubbelkampioenen 2011
18 jan
2011

Voor het traditionele dubbeltoernooi hadden zich 20 koppels aangemeld bij toernooileider Piet den Dikken, die dit keer zelf ook deelnam met Erwin Verhaert. In de periode van de heersende griep was Eddy van Weelde gelukkig de enige die zich wegens ziekte moest afmelden. Verheugd kon de op het laatste moment wel beschikbare Erik van Holten in zijn plaats naast Colin Baldé aantreden achter een van de 4 tafels. Er werd dus gespeeld in 4 poules van 5 teams met zoveel mogelijk de speelsterkte gelijk verdeeld binnen die teams. Uiteraard werd gespeeeld met de enerzijds bejubelde en de anderzijds verfoeide handicappunten. De no's 1 en 2 van elke poule mochten om de prijzen strijden.

Poule A
De nog verse leden Edwin & John Stehouwer kwamen er deze avond nog niet aan te pas, er werden 4 nederlagen genoteerd. De zeer ervaren Jan Schoon probeerde het dit jaar met de kersverse senior Matthijs Rietveld en beiden noteerden één zege. Jan van Dalen en Maarten Stehouwer wonnen en verloren 2 partijen. Erwin Verhaert en Piet den Dikken verloren alleen maar van het ongeslagen koppel Colin Baldé en Erik van Holten.

Poule B
Nico van Meeteren en Kees Kleijn wisten Kitty Devilee met Kees van Blitterswijk te verschalken, maar met deze ene overwinning werden ze toch 5e. K&K hadden het grootste plezier (zie de foto's) tijdens hun partij tegen Matthijs van Hoek en Niek van Westen (3e), nog versterkt omdat zij mede door deze winstpartij als 4e eindigden. Winnie van Rooij en Ruud Schoon verloren alleen maar van de ongeslagen poulewinnaars Joop Joosten en Dirk van Vugt.

Poule C
Marcel Klunder en Simon van Sintmaartensdijk wonnen wel games, maar geen partijen en eindigden als 5e. Moos Markesteijn met Andrë Voskuijl stelden wel enigszins teleur met hun ene zege, dan deden vader en zoon Van Nugteren het met 2 zeges veel beter en noteerden ze beiden dus terecht een derde plaats. Willem-Jan Lindhout en Jeffrey de Bosscher konden het rustig aan doen tegen Richard Steenhuisen en Jan Riske, deze koppels werden resp. 2e en 1e.

Poule D
De teamgenoten Gladys Jacobson en Kees Jongkind hadden het prima naar de zin, wonnen zelfs van Guido Houwing en Bas van Oers, maar bleven desondanks laatste in de poule. Ron Keereweer en Rob van Lambaart noteerden alleen winst op Gladys en Kees en werden 4e. Rin Visser en Henk v.d. Bosch wonnen twee partijen maar mochten niet door naar de kruisfinales. Guido en Bas wonnen ook slechts tweemaal, maar dat resultaat was net wel voldoende. Patrick van Vooren en Hanno van Sintmaartensdijk werden ongeslagen poulewinnaar.

Kruisfinales
Colin & Erik schakelden Winnie en Ruud uit, Erwin en Piet wonnen onverwacht van Dirk en Joop, Richard en Jan wonnen van Guido en Bas en Patrick en Hanno vonden Jeffrey en Willem-Jan op hun weg.

Halve finales
Colin en Erik bleken sterker dan Jeffrey en Willem-Jan en Erwin & Piet delfden het onderspit tegen Richard en Jan.

3e/4e plaats
Erwin en Piet grepen net naast de prijzen, maar kregen als troostprijs toch nog een AA-tje.

Finale
Net als op de tafel ernaast werd in slechts 3 games de winnaar bepaald, zodat de einduitslag werd:

dubbelkampioenen 2011 Colin Baldé en Erik van Holten
2e plaats: Richard Steenhuisen en Jan Riske