Colin Baldé zit clubgenoten dwars
13 feb
2011

Donderdagavond was het Zwijndrechtse Shot '83 3 gastheer voor de seniorenselectie van Papendrecht. Voor de beide regionale hoofdklassers stond er in de derde competitiewedstrijd meer op het spel dan het aantal te scoren punten.
Regerend clubkampioen van de TTV Papendrecht, Colin Baldé, geeft er de voorkeur aan om zijn speelniveau bij de concurrentie in Zwijndrecht te demonstreren en voor de bezoekende Papendrechters lag er derhalve de uitdaging om flink aan de bak te gaan.

In de openingspartij toonde Colin dat hij klaar was voor de strijd, met tweemaal 5 en eenmaal 7 tegenpunten werd Winnie van Rooij gedecideerd verslagen. Voor de verhinderde Richard Steenhuisen werd een beroep gedaan op 1e klasser Bas van Oers die in zijn partij tegen Mandy Toenders lang weerstand bood, maar uiteindelijk de beslissende 5e game toch naar de gastvrouw zag gaan. Ook Eddy van Weelde diende vervolgens zijn opponent Harm Hogendoorn te feliciteren, met 11-9, 11-8 en 11-9 was deze gewoon de betere. Het Papendrechtse dubbel van Winnie en Eddy diende weer eens middels een 5e game beslecht te worden, met 12-10 viel het dubbeltje op de Zwijndrechtse zijde.

Het eerste positieve moment kwam toen Winnie slechts 3 games nodig had om van Mandy te winnen, jammer dat daarna Eddie een 1-2 voorsprong in games tegen Colin uiteindelijk in 5 games uit zijn handen liet glippen (5-1). Bas speelde daarna wederom goed, maar na twee nipte 11-9 games volgde een onherroepelijke 11-6 waardoor Harm wederom een puntje op zijn conto mocht noteren. Met weliswaar 4 games wist ook Eddy van Mandy te winnen en eveneens in 4 games versloeg Winnie Harm waarna Bas Colin zijn hattrick bezorgde. Met de 7-3 uitslag handhaven beide teams de middenmoot positie in deze voorjaarscompetitie.

Vrijdagavond ontving Papendrecht 2 thuis in De Kooy de selectie van Phoenix uit Delft. De reserves moesten vanaf het begin al zware duels uitvechten. Dinh Duc Dao sleepte er tegen Arthur Dukker vergeefs een vijfde game uit en ook Erik van Holten moest tegen Marcia Kok het maximum aantal games spelen, maar Erik sloot zijn openingspartij met 12-10 wel winnend af. Guido Houwing noteerde na 4 games een 2-1 tussenstand ten koste van Wing Cheung en zag vervolgens Dinh en Erik het dubbel winnen. Het werd zelfs 5-1 doordat Erik van Arthur won (11-9 in de 5e game) en Dinh in 4 games over Wing zegevierde. Des te groter was de teleurstelling achteraf toen er een 5-5 eindstand op het wedstrijdformulier werd genoteerd. In de slotpartijen verloren Erik en Dinh hun wedstrijd en zag Guido zelfs twee partijen naar de tegenstanders gaan, waaronder een 9-11, 6-11, 11-9, 11-9 en 10-12 in het voordeel van Arthur.

Papendrecht 3 had de twijfelachtige eer om op zaterdagavond bij De Treffers 3 in Roelofarendsveen aan te treden, een tijdstip en speeldag dat deze promovendus duidelijk niet ligt. Dat was te zien aan Patrick van Vooren die opnieuw al zijn opponenten diende te feliciteren. Bas van Oers kwam ook in zijn eigen team eenmaal tot winst, hij won in vier games van Koos van Beek. Willem-Jan Lindhout bleek nog het best in zijn element, na een 5-games zege op Cor Bakker wist hij die avond in 4 games nog Kees Vesseur te verschalken, maar verloor samen met Bas de dubbelpartij. Na deze 7-3 nederlaag is team 3 in de 1e klasse F gezakt naar de degradatiezone.