Eerste winst jeugdselectie
13 feb

Vincent Kalkman
Het eerste jeugdteam noteerde zaterdagmiddag in De Kooy de eerste seizoensoverwinning. Na twee gelijke spelen lukte het middels een 6-4 overwinning op Shot '65 5 deze directe concurrent te passeren op de ranglijst in de 1e klasse A. Jeremy van de Graaff en Lieron Viveen werden nog benadeeld door de afwezigheid van teammaatje Seth Dijkstra, maar voor hem werd Kevin Nugteren uit het 3e opgetrommeld. Kevin deed het niet slecht, verrassend won hij met 11-7, 11-4 en 15-13 zijn openingspartij tegen Wouter Zijderveld, toch een tegenstander waarop Jeremy en Lieron zich later op stukbeten. Kevin verloor de 2 andere partijen. Met 13-15, 11-4, 11-8, 6-11 en 8-11 tegen Kevin van der Maden zat hij nog dicht bij zijn tweede zege, maar Mike Kradolfer overwon hem gedecideerd in 3 games. Jeremy en Lieron wisten hun andere 2 partijen wel in winst om te zetten en samen sloten ze met 11-9 in de 5e game het dubbel winnend af.

Papendrecht 5 trad 's morgens in Nieuwland aan tegen Tavernie 3 en wist daar een gelijkspel weg te slepen. Dat was niet op het conto van Menno Nugteren te schrijven, geheel tegen zijn gewoonte in bleef hij in zijn persoonlijke duels nu eens met lege handen. Wel wist hij in 5 games met een benauwende 9-11 samen met Vincent Kalkman het dubbel succesvol te voltooien. Vincent en Michelle van der Spek wisten beiden tweemaal te winnen, maar ook voor hen bleek Florian van Beest niet te kloppen. Na de 3e speelronde is Papendrecht 5 trotse koploper in de 5e klasse D, maar het verschil met de achtervolgers (3 c.q. 4 punten) is nog miniem.

Michelle spoedde zich daarna naar het thuishonk in Papendrecht waar ze gevraagd was in te vallen voor Kevin bij team 3 tegen Gorkum 1, maar het verschil van 3 speelklassen was voor haar te groot en daarom bleef haar inbreng puntloos. Maar ook reguliere teamspeler Eduard Burger bleef zaterdagmiddag met lege handen, jammer dat zijn 5e game tegen Ichelle Vosselman met 13-15 naar de Gorinchemse ging. Max Kornet moest erkennen dat Bas Klop vandaag niet te kloppen was, maar dwong wel af dat hij zich door de andere twee bezoekers kon laten feliciteren. Het dubbel van hem met Eduard ging eveneens naar Gorkum 1, zodat er een magere 2-8 genoteerd moest worden.