Seniorenselectie geen geluk met invallers
20 feb
2011

Te vaak dienen de senioren van Papendrecht 1 dit seizoen een beroep te doen op invallers. Het is zeker geen verwijt aan de invallers, maar zij morsen wel punten.

Vrijdagavond, thuis tegen De Treffers 2 uit Roelofarendsveen, was het nu weer Winnie van Rooij die verstek moest laten gaan en aan 1e klasser Dinh Duc Dao de twijfelachtige eer om in deze sterke hoofdklasse de zo broodnodige punten bij te dragen. Tweemaal verloor Dinh partijen in het minimale aantal games, maar tegen Sander van der Meer leek het goed te gaan. Eerst kwam hij nog via 13-11, 4-11 en 9-11 op een1-2 achterstand, trok de stand weer gelijk met 11-8, maar zag uiteindelijk met 9-11 ook deze partij naar de bezoekers gaan.

Ook Eddy van Weelde en Richard Steenhuisen konden het de koploper niet echt moeilijk maken. Beiden wisten wel van Lars van Egmond te winnen, maar zagen Sander v.d. Meer en Martijn van Dijk een hattrick scoren. Ook het dubbel van beiden leverde geen punt op voor Papendrecht 1, dat inmiddels na 4 wedstrijden in de degradatiezone verkeert.

In zijn eigen team 2 kon Dinh Duc Dao donderdagavond bij het Rotterdamse Xerxes 1 wel zijn kwaliteiten demonstreren. Met een onvervalste hattrick was Dinh eerst 3 aziaten de baas en samen met Erik van Holten werd ook de dubbelende 4e aziaat afgetroefd. Erik en ook Guido Houwing kwamen elk tot een persoonlijke zege. Het team is tevreden met het behaalde gelijkspel bij en tegen de hoger geklasseerde gastheren.

Het andere 1e klasseteam, Papendrecht 3, leed vrijdagavond thuis in De Kooij een 4-6 nederlaag tegen de selectie van Overschie, van welk team elke speler 2 punten op het wedstrijdformulier mocht noteren. Hetzelfde deed Bas van Oers van de Papendrechtse zijde, Patrick van Vooren scoorde deze avond zijn eerste competitiepunt. In zijn persoonlijke duels bleef Hanno van Sintmaartensdijk met lege handen, maar samen met Bas werd in 3 games het dubbel gewonnen.

Heel opmerkelijk is de 10-0 nederlaag die Papendrecht 4 donderdagavond leed in Zwijndrecht tegen koploper Shot'65 5. De zeer geroutineerde Joop Joosten en Moos Markesteijn hadden niets in te brengen, al speelde Joop nog vergeefs 2 partijen in 5 games. Ook Matthijs Rietveld mocht deze avond ervaren dat roem vergankelijk is, hij zag zijn ongeslagen status na 3 Zwijndrechtenaren gereduceerd naar een score van 50%.

Bij de jeugd stond een vrije speelweek geprogrammeerd, maar jeugdteam 4 benutte de zaterdamiddag om tegen TTVA 1 een week eerder te spelen. Wellicht geholpen omdat beide teams hierdoor zonder invallers hoefden te acteren, wist Papendrecht 4 het thuisvoordeel te benutten. Alblasserdammer Remco Schimmel bleek voor alle Papendrechters te sterk, alleen Robin de Korver gaf hem sterk verweer maar zag ook de 5e game naar Remco gaan. Damian Ruts won wel zijn andere 2 partijen en samen met Alex van Loon het dubbel. Het lukte Alex om Franka Schimmel met lege handen te laten, maar daar bleef het helaas bij. Na de 6-4 zege staat het 4e jeugdteam 2 punten voor op TTVA 1, maar is de afstand tot koploper Dordrecht 5 inmiddels 6 punten.

De andere jeugdteams spelen komende zaterdag de 4e wedstrijd van de voorjaarscompetitie.