Jan Boon wint 5e klaverjasdrive
01 jun
2022

Een aantal vaste deelnemers genoot van een korte Pinkstervakantie, zodat het aantal klaverjassers deze 5e drive beperkt bleef tot 21. Wel zo rustig voor een keertje en natuurlijk dé kans om met minder concurrentie een prijsje te pakken.

1e ronde
Toch ongebruikelijk, we begonnen met exact 20 kaarters. Toen Moos Markesteijn zich 10 minuten na de aftrap meldde met de mededeling dat hij het was vergeten, mocht hij achter de bar de klaverjassers bedienen. Had hij in ieder geval alvast 1600 punten binnen.

Van hen die wel op tijd waren deden Kees van Blitterswijk en Jan Bonneveld meteen al goede zaken tegen Dennis Dingemans en Adrie Kraaijeveld. In de 1e vier potjes werden de laatstgenoemden al 2 x nat gespeeld, waarna er kort daarna ook nog een pitje volgde. Halverwege stonden Kees en Jan al op 1168 punten tegen 398 voor Dennis en Adrie. Tot en met het 11e potje werd het verschil alleen maar groter, tot het natje in de 12e en de tegenpit in de 13e pot. Uiteindelijk werd deze partij beëindigd met 2012 punten tegen 1090.

Op de tafel er naast deden Patrick van Vooren en Jan Boon eveneens goede zaken. Mede omdat Gerda Deumer en Adrie van Doveren 4x nat gingen (tegen 1x Patrick/Jan) en zij ook nog slechts 40 (!) roem scoorden werd het hier 1966-966, exact 1000 punten verschil.

Een uitgebreid verslag leest u in de rubriek "En dan dit" elders op deze website, of klik hier.