Piet den Dikken winnaar Koning Toto seizoen 2021-2022
2022

Nou, dat was het dan. Het eerste seizoen voor Koning Toto zit er op. Géén play-offs, géén promotie-/degradatiewedstrijden. Nee, gewoon afgelopen na 34 rondjes, waarvan de eerste drie gebruikt werden om iedereen vertrouwd te laten raken met de spelregels en ronde 33 om logistieke redenen niet meetelde.

Periode 3 was spannend tot het laatste fluitsignaal. De kansen en plaatsen op het (zeer) voorlopige podium wisselden haast elke speelronde met maar één vaste factor in deze tombola: Harm Hogendoorn. Hij greep vanaf de 1e wedstrijd in deze periode de macht, in eerste instantie vergezeld door Rin Visser. Na 3 weken kwam er bij laatstgenoemde echter de klad in en werd zijn rol als belager overgenomen door Dennis den Boer en Martin Heijkamp. Dennis verspeelde in ronde 29 veel punten, terwijl Martin het tot en met ronde 30 knap volhield. Ronde 31 bleek voor beiden de nekslag, anderen scoorden plotseling goed en driekwart van het veld schoof in elkaar. Rin kwam weer boven dobberen, Piet den Dikken haalde bijna nog iedereen in en eindigde weliswaar óp het podium maar náást de prijzen in deze periode. Harm hield stand tot het einde, maar het verschil met plaats 7 was uiteindelijk een schamele 8 puntjes.

Hoe de resultaten van periode 3 hun invloed hebben gehad op de totaalstand kunnen jullie lezen elders op deze website in de rubriek "En dan dit", of klik hier.